خبرهای ویژه

» اخبار » ۱۰ ادویه و گیاهان دارویی که از بدن شما مراقبت می کند

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۶:۳۹

 کد خبر: 12215
 195 بازدید

۱۰ ادویه و گیاهان دارویی که از بدن شما مراقبت می کند

استفاده از گیاهان دارویی نسبت به داروهای شیمیایی در سراسر جهان افزایش یافته است. داروهای گیاهی و طبیعی برای بهبود و تقویت سلامت جسمی و روانی به اثبات رسیده است. گیاهان و ادویه هایی وجود دارد که می توانید در خانه پیدا کنید که می تواند به درمان علائم سرماخوردگی و فشار خون بالا کمک […]

استفاده از گیاهان دارویی نسبت به داروهای شیمیایی در سراسر جهان افزایش یافته است. داروهای گیاهی و طبیعی برای بهبود و تقویت سلامت جسمی و روانی به اثبات رسیده است. گیاهان و ادویه هایی وجود دارد که می توانید در خانه پیدا کنید که می تواند به درمان علائم سرماخوردگی و فشار خون بالا کمک کند و حتی می تواند از پیری سریع جلوگیری کند.

ما در پاتوق شهروندی ۱۰ ادویه و گیاهانی را به شما معرفی می کنیم تا از قسمت های خاصی از بدن خود مراقبت کنید.

۱. سیر

 سیر خرد شده و له شده بهترین فواید سلامتی را دارد

سیر برای مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار خوب است. سیر می تواند فشار خون را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. سیر همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که اعتقاد بر این است که به جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل کمک می کند.

سیر را می توان برای پخت و پز یا به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کرد. سیر خرد شده و له شده بهترین فواید سلامتی را دارد.

۲. رزماری 

رزماری از پیری مغز جلوگیری می کند

رایحه رزماری می تواند باعث بهبود حافظه ، تمرکز ، عملکرد و افزایش روحیه افراد شود. همچنین می تواند از پیری مغز جلوگیری کند. برای به دست آوردن خواص مفید آن ، از برگها می توان به عنوان یک چاشنی آشپزی استفاده کرد. رزماری همچنین می تواند به یک عطر و روغن تبدیل شود. آنها می توانند روزانه استفاده شوند.

۳. فلفل چیلی

فلفل چیلی به کاهش وزن کمک می کند

ترکیباتی که فلفل های چیلی دارد یک اثر ضد پیری روی ما دارد. آنها می توانند به عنوان  داروی تسکین دهنده درد برای مشکلاتی مانند سوزش سر دل عمل کنند و اگر بخواهیم وزن خود را کاهش دهیم خوب است زیرا می توانند چربی سوزی را افزایش دهند.

فلفل چیلی را می توان خرد یا له کرده و تقریباً به هر غذایی اضافه کرد. آنها را می توان به صورت خام ، کبابی و سرخ کرد. شما باید دانه ها را بردارید. همچنین لازم به ذکر است که فلفل چیلی ممکن است برای همه مناسب نباشد، همچنین نباید از آنها به طور مرتب استفاده شود.

۴. زنجبیل

زنجبیل را می توان داخل چای داغ یا سوپ اضافه کرد

زنجبیل هضم را بهبود می بخشد و نفخ را کاهش می دهد. التهاب را کاهش می دهد ، درد را تسکین می دهد و می تواند سرماخوردگی را کاهش دهد. زنجبیل بیماری صبحگاهی را تسکین داده و حالت تهوع را برطرف می کند. زنجبیل را می توان داخل یک چای داغ یا سوپ اضافه کرد و روزانه میل کنید. زنجبیل تازه را می توان به بسیاری از چیزهای شیرین نیز اضافه کرد.

۵. جعفری

جعفری به تقویت استخوانها کمک می کند

جعفری برای کمک به درمان فشار خون بالا مناسب است . همچنین به لطف ویتامین K آن ، جعفری با تقویت آنها به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند. جعفری خشک را می توان برای  تقویت طعم سوپ ها ، خورش ها و سس های گوجه فرنگی استفاده کرد. جعفری تازه را می توان به سس سالاد ، ماریناد و غذاهای دریایی اضافه کرد.

۶. نعناع

بخار حاصل از نعناع به درمان گرفتگی بینی کمک می کند

نعناع به تسکین سردرد و میگرن کمک می کند. بخار حاصل از چای نعناع نیز ممکن است در مشکلات تنفسی کمک کند ، زیرا می تواند گرفتگی بینی را تسکین دهد.

از برگهای نعناع خشک یا تازه می توان در چای استفاده کرد و یا برای افزودن طعم به غذاها اضافه کرد. همچنین می تواند به عنوان روغن مورد استفاده قرار گیرد.

۷. دارچین

دارچین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

دارچین می تواند به مبارزه با عفونت های بدن و ترمیم آسیب های بافتی کمک کند. همچنین ضد التهاب است و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. دارچین ممکن است به مبارزه با عفونت های باکتریایی نیز کمک کند و حتی شما را از سرطان محافظت می کند. چوب آن را می توان به چای و قهوه اضافه کرد و پودر آن را می توان در دسر ، جو دوسر ، اسموتی و پنکیک قرار داد. روزانه قابل خوردن است.

۸. بابونه

چای بابونه باعث کاهش قند خون می شود

چای بابونه می تواند درد قاعدگی را کاهش دهد و همچنین می تواند باعث شود خانم ها اضطراب کمتری داشته باشند. این چای همچنین قند خون را در بدن پایین آورده و به درمان دیابت کمک می کند. به غیر از چای بابونه ، این گیاه را می توان به جو دوسر یا غلات اضافه کرد. شکوفه ها و برگ های تازه بابونه نیز می توانند به سالادها اضافه شوند.

۹. پیازچه

مصرف پیازچه به بهبود خواب کمک می کند

پیازچه حاوی کولین است که یک ماده مغذی است که به خواب کمک می کند. همچنین حاوی فولات است و در تولید سروتونین تداخل دارد، که می تواند به کاهش افسردگی و تقویت روحیه افراد کمک کند.

پیازها را باید با یک چاقوی تیز خرد کرد تا به گیاه آسیب نرساند. از آنها می توان در سالاد سبزیجات ، تخم مرغ و پنیر و به عنوان چاشنی سوپ ها یا سالادها استفاده کرد.

۱۰. اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس به درمان نیش حشرات کمک می کند

روغن اسطوخودوس می تواند به بهبود زخم ها و نیش حشرات کمک کند. اسطوخودوس به اضطراب ، بی خوابی و افسردگی کمک می کند. روغن ساخته شده با این گیاه همچنین می تواند با عفونت های ضد قارچ مبارزه کند.

اسطوخودوس بیشتر در روغن ها استفاده می شود و شما می توانید یک یا دو بار در روز از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید . همچنین می توانید آن را با روغن نارگیل ، روغن تامانو یا روغن نعناع مخلوط کنید.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , سلامتی
ارسال دیدگاه

logo-samandehi